راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا

راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا

امروزه دغدغه‌ها و مشغله‌ها در زندگی روزمره افراد به حدی رسیده که تنش‌های زیاد سبب سلب آرامش در طول روز می‌شود. همچنین با توجه به بدو بدوهایی که همه ما در طول روز تجربه می‌کنیم، ما را به گوشه‌ای آرام در طول روز محتاج خواهد کرد که صرف یک نوشیدنی داغ در آن می‌تواند تمام خستگی روز را از تنمان بیرون کند و برای این هدف، چه نوشیدنی بهتر از اسپرسو؟! یک فنجان اسپرسوی داغ دقیقاً همان چیزی است که می‌تواند به شما کمک کند سرحال‌تر شوید.

بدیهی است که همیشه برای تهیه یک فنجان قهوه دسترسی به بیرون نخواهید داشت و از این جهت، دستگاه اسپرسو ساز چاره کار شما خواهد بود. یکی از بهترین برندها در این حوزه، برند نوا است که به کار بردن آن، نیاز به مطالعه راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا دارد تا مثل هر وسیله برقی دیگری، بتوان آن را صحیح، مناسب و کاربردی مورد استفاده قرار داد.

اسپرسو ساز نوا با توجه به کیفیت بالایی که از آن برخوردار است، در دنیایی از برندهای لوازم خانگی به عنوان یک برند و کالای محبوب شناخته شده است. علاوه بر کیفیت مطلوب، یکی دیگر از علل محبوبیت این برند را می‌توان مقرون به صرفه بودن آن به لحاظ اقتصادی دانست. ما نیز با توجه به محبوبیت بالای این برند، تصمیم گرفتیم تا هر آنچه لازم است در رابطه با این دستگاه بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم این دستگاه را خریداری کرده‌اید و به دنبال راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشد.

خرید اسپرسو ساز نوا

امکانات اسپرسوساز نوا

اسپرسو ساز نوا در مدل دستی از توان مصرفی ۱۰۰۰وات برخوردار است و نازل فشار بخار آب به اندازه ۱۵ بار است. در این اسپرسو ساز همچنین یک مخزن آب تعبیه شده است که حجم و ظرفیت آن به ۱.۲ لیتر می‌رسد. یکی از مواردی که در اسپرسوسازها همواره مورد توجه قرار می‌گیرد و افراد به آن علاقه‌مندی خاصی نشان می‌دهند، برخورداری از قابلیت تولید کف شیر است.

گرم ماندن فنجان قهوه نیز به عنوان یک ویژگی مثبت برای اسپرسوسازها به شمار می‌رود که باید بگوییم این دستگاه دارای گرم نگهدارنده فنجان نیز می باشد. تعداد مخزن قهوه در این دستگاه تنها یک عدد است همچنین فیلتر اسپرسوساز نوا به صورت یک فیلتر سینگل و یک فیلتر دوبل در این دستگاه در نظر گرفته شده است. همچنین شما می‌توانید به صورت دستی میزان بخار آن را تنظیم کنید. چراکه دستگاه نامبرده از این ویژگی نیز برخوردار است. لازم به ذکر است که علاوه بر اسپرسو، می‌توانید این دستگاه را به منظور تهیه کاپوچینوی داغ نیز مورد استفاده قرار دهید.

قطعات تشکیل دهنده اسپرسوساز نوا

قطعات تشکیل دهنده اسپرسوساز نوا

دستگاه اسپرسوساز نوا همانند سایر دستگاه‌ها از قطعات مختلفی برخوردار است که هر کدام از این قطعات با هدف خاصی تعبیه شده‌اند و از عملکرد خاصی برخوردار هستند. به منظور استفاده بهتر از اسپرسوساز نوا، لازم است این قطعات را بشناسید و با عملکرد آن‌ها آشنا شوید. این قطعات به همراه کاربردهایی که دارند، در ادامه توضیح داده شده است.

• مخزن آب: همان طور که از نام این قطعه پیداست، به منظور نگهداری و ذخیره آب مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدف از آن، تهیه نوشیدنی‌های گرم است.

• محفظه قهوه: به منظور تهیه اسپرسو این محفظه به کار برده می‌شود که لازم در آن قهوه آسیاب شده ریخته شود.

• پمپ: تزریق شدن آب به محفظه‌ای که قهوه آسیاب شده در آن قرار گرفته است و همچنین خارج شدن قهوه با استفاده از پمپ انجام می‌گیرد.

• صفحه کنترل: با استفاده از صفحه کنترل، شما می‌توانید مواردی همچون دما، حجم و فشار آب را انتخاب و تنظیم کنید.

• پرتافیلتر: این قطعه به صورت یک صفحه فلزی در دستگاه اسپرسوساز قرار گرفته است که محل قرار گرفتن آن، درست بالای واشر هدگروپ است. کار این قطعه این است که به صورت یکنواخت آب را بر روی تفاله قهوه پخش کند. نکته‌ای که در رابطه با این قطعه وجود دارد این است که به منظور جلوگیری از انباشت روغن قهوه و مابقی آن، لازم است پرتافیلتر به صورت مرتب تمیز شود.

• واشر هدگروپ: این قطعه یک واشر لاستیکی است که در فاصله بین هدگروپ و پرتافیلتر قرار داده می‌شود. هدف از تعبیه این قطعه این است که با به وجود آوردن آب بندی، از نشتی آب جلوگیری کند. برای اینکه از کارکرد صحیح و بی‌نقص این قطعه اطمینان حاصل نمایید، لازم است آن را به صورت مرتب و دوره‌ای عوض کنید.

• کنترل پنل: به منظور انتخاب کردن نوع اسپرسویی که قصد دارید تهیه کنید، این قطعه را مورد استفاده قرار خواهید داد. درواقع با به کار بردن کنترل پنل شما می‌توانید تنظیمات مورد نظر را انجام دهید و نوع قهوه را انتخاب نمایید.

• نازل بخار: این قطعه به منظور ایجاد کف در دستگاه اسپرسوساز نوا مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع می‌توان گفت برای نوشیدنی‌هایی همچون لاته و کاپوچینو که نیاز به تولید کف وجود دارد، نازل بخار کار ایجاد کف را انجام می‌دهد.

• فنجان گرم کن: در این قسمت از دستگاه می‌توانید فنجان‌های قهوه خود را قبل از تهیه اسپرسو گرم کنید.

نحوه راه اندازی دستگاه اسپرسوساز نوا

بعد از اینکه دستگاه اسپرسوساز نوا را خریداری کردید، لازم است مراحل زیر را طی کنید.

۱. دستگاه را از جعبه و محفظه‌ای که در آن قرار دارد خارج کنید و تمام قطعات و بخش‌های آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید. چنانچه متوجه مفقودی یا ایراد هر بخش شدید، مورد مذکور را به فروشگاهی که خرید خود را از آن انجام داده‌اید اطلاع دهید. توجه داشته باشید که بهتر است راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا را نیز مطالعه کنید.

۲. محلی را به منظور قرار دادن دستگاه انتخاب نمایید و اسپرسوساز را در آن قرار دهید. حال قبل از اینکه دستگاه را به برق بزنید، ابتدا یک بار با استفاده از دکمه روشن و خاموش، دستگاه را خاموش کنید.

۳. این دستگاه دارای یک تانک آب است که لازم است آن را پر کنید. با فشار دادن دکمه روشن و خاموش، دستگاه را روشن کنید و صبر کنید تا دستگاه روشن شود. بعد از روشن شدن، برقرار شدن ارتباط با شبکه باید در دستگاه نشان داده شود.

۴. در گام چهارم لازم است دستگاه را به برق وصل کنید و مجدداً دکمه روشن و خاموش را فشار دهید. سپس چند ثانیه منتظر بمانید تا در صفحه نمایش دستگاه، شما را به منظور تهیه قهوه راهنمایی کند.

۵. در اولین باری که دستگاه را مورد استفاده قرار می‌دهید، لازم است ابتدا یک بار آن را با قهوه خالی تنظیم نمایید تا قطعات تعبیه شده در داخل دستگاه به صورت کامل پاکسازی و تمیز شوند. این کار به افزایش کیفیت قهوه و تمیزتر تهیه شدن آن کمک می‌کند.

۶. در این مرحله باید قهوه مورد نظر را به اندازه مشخص در داخل فیلتر ریخته و آن را با استفاده از تمپر فیکس نمایید. بعد از فشار دادن دکمه تهیه قهوه، کمی صبر کنید تا قهوه آماده شود.

۷. پس از تهیه شدن قهوه، حتماً دستگاه را خاموش کنید و برای این کار دکمه روشن و خاموش را مورد استفاده قرار دهید. در نهایت پریز دستگاه را از برق بکشید.

کاربرد دکمه های اسپرسو ساز نوا نشان دهنده چیست؟

کاربرد دکمه های اسپرسو ساز نوا نشان دهنده چیست؟

هر دکمه‌ای که در اسپرسوساز نوا تعبیه شده است، به منظور کاربرد بهتر و ارائه خدمات با کیفیت بالاتر به کاربران نوا است. هر کدام از این دکمه‌ها با توجه به کاربردی که دارند، استفاده از آن را برای کاربر تسهیل خواهند کرد. درواقع شما می‌توانید با استفاده از این دکمه‌ها تنظیمات دستگاه را به صورت دلخواه و بر اساس سلایق خود عوض کنید؛ برنامه‌های متفاوت را اجرا نمایید و یا یک سرویس آسان‌تر را برای خود انتخاب نمایید. در صورتی که راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا را مطالعه کرده باشید، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری از این دکمه‌ها به دست آورید. در ادامه این دکمه‌ها و کاربردشان را توضیح داده‌ایم.

• Power: برای روشن و خاموش کردن اسپرسوساز تعبیه شده است.

• Brew: قدرت و حجم اسپرسوی تهیه شده با استفاده از این دکمه تعیین خواهد شد.

• Steam: این دکمه می‌تواند به منظور تولید فوم و یا سایر نوشیدنی‌های گرم دیگر، بخار تولید کند.

• Hot water: همان طور که از نامش پیداست، می‌تواند برای تهیه نوشیدنی داغ، آب گرم تولید کند.

• Menu: این دکمه به شما امکان دسترسی به لیستی را می‌دهد که می‌توانید تنظیمات دستگاه را در آن منو انجام دهید.

• OK: هر برنامه‌ای که مورد نظر شماست و آن را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از این دکمه تأیید کنید تا به مرحله اجرا برسد.

• Up/ Down: با به کار بردن این دکمه‌ها می‌توانید موارد مختلف را در میان گزینه‌های منوی تنظیمات انتخاب نمایید.

• Program: در صورتی که یک برنامه جدید برای تهیه قهوه ایجاد نموده‌اید، می‌توانید با استفاده از این دکمه آن را ذخیره کنید تا در دفعات بعدی مجدداً مراحل را طی نکنید.

• Cleaning: این دکمه برنامه‌ای است که به پاکسازی دستگاه می‌پردازد.

• Descaling: با استفاده از این دکمه می‌توانید رسوبات آهنی ایجاد شده در دستگاه را از بین ببرید.

چگونه دمای اسپرسوساز نوا را تنظیم کنیم؟

نحوه تنظیم دمای اسپرسوساز نوا

یکی از مواردی که اهمیت بالایی در تهیه اسپرسو دارد، دمای نوشیدنی است. از این جهت اهمیت چگونگی تنظیم دمای اسپرسوساز نوا نمایان می‌شود  چراکه دمای اسپرسو در طعم و حتی عطر آن تأثیرگذار خواهد بود. برای تنظیم دما در این دستگاه لازم است مراحل زیر را طی کنید.

۱. دکمه منو را فشار دهید و گزینه Temperature را انتخاب نمایید و بعد OK را بزنید. با این کار وارد بخش تنظیم دما خواهید شد.

۲. به منظور انتخاب دمای مورد نظر از دکمه Up/Down استفاده کنید.

۳. حال مجدداً برای تأیید دمایی که انتخاب کرده‌اید از دکمه OK استفاده کنید و بعد به منوی اصلی برگردید.

لازم به ذکر است که دمای بین ۸۸ الی ۹۵ درجه بهترین دما برای تهیه اسپرسو شناخته شده است که در آن کیفیت قهوه حفظ خواهد شد البته این موضوع در رابطه باانواع مختلف قهوه و همچنین سلیقه و ذائقه شما می‌تواند تغییر کند.

نحوه تنظیم غلظت قهوه در اسپرسوساز نوا

نحوه تنظیم غلظت قهوه در اسپرسوساز نوا

غلظت قهوه نیز از اهمیت بالایی در دلپذیر بودن آن برخوردار است که این موضوع سبب شده است چگونگی تنظیم غلظت قهوه نیز در راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا قرار گیرد. این کار به صورت زیر انجام خواهد شد:

۱. دکمه Menu را فشار دهید و گزینه Coffee را با استفاده از دکمه OK انتخاب کنید تا به بخش تنظیم غلظت قهوه برسید.

۲. غلظت مورد نظر را با استفاده از دکمه Up/Down انتخاب کنید.

۳. دکمه OK را فشار دهید تا غلظت مورد نظر تأیید شود و سپس به منوی اصلی برگردید.

در این مورد دقت کنید که غلظت نهایی قهوه به میزان آبی وابسته است که از مخزن به دستگاه می‌رود و همچنین برای انواع مختلف قهوه نیز متفاوت خواهد بود.

تنظیم فشار در اسپرسو ساز نوا

در پنل جلویی این دستگاه یک فشارسنج وجود دارد که می‌توانید فشار دستگاه را در آن مشاهده و تنظیم کنید. به منظور تنظیم فشار ابتدا دستگاه را روشن کنید و تا گرم شدن آن صبر کنید. حال دکمه برنامه را فشار دهید و به بخش تنظیم فشار بروید. با به کار بردن دکمه‌های + و – فشار دستگاه را تنظیم کنید که بازه این فشار می‌تواند از ۱ الی ۱۵ متغیر باشد. در نهایت به منظور ذخیره تنظیمات به مدت چند ثانیه دکمه OK را فشار دهید. توجه داشته باشید که بهترین فشار استخراج قهوه ۹ الی ۱۲ بار است.

نحوه استفاده از بخار دستگاه اسپرسو ساز نوا

در اسپرسوساز نوا یک نازل وجود دارد که از آن به منظور تولید بخار برای گرم شدن انواع نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. با توجه به نکاتی که در راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا وجود دارد، لازم است این نازل یا همان میله بخار به صورت زیر مورد استفاده قرار گیرد:

۱. در ابتدا دستگاه باید روشن شود و منتظر بمانید تا آماده به کار شود.

۲. مقداری شیر سرد را که در حدود ۱.۳ حجم پیچر است، داخل آن بریزید.

۳. در مخزن آب مقداری آب سرد بریزید و پارچ را زیر نازل قرار دهید.

۴. دکمه بخار را فشار دهید و بخاردهی را فعال کنید.

۵. نازل را به صورت عقربه‌ای در جهت راست بچرخانید تا دستگاه برای تولید بخار آماده شود.

۶. برای چند ثانیه بخاردهی دستگاه را فعال کنید تا بخار ایجاد شود.

۷. حال لوله‌ای که بخار از آن خارج می‌شود را در داخل ظرفی که شیر در آن قرار دارد فرو ببرید و پس از اتمام کار، این حالت را خاموش کنید.

۸. با چرخاندن میله بخار به سمت چپ، بخار را قطع کنید.

۹. در نهایت قطعات داخلی دستگاه را کاملاً تمیز کنید و آن را خاموش نمایید.

طرز تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز نوا

طرز تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز نوا

برای تهیه اسپرسو این مراحل را انجام دهید:

۱. مخزن آب را با استفاده از آب تمیز پر کنید.

۲. دکمه روشن کردن دستگاه را فشار دهید.

۳. در مدتی که دستگاه داغ می‌شود، فیلتری که مد نظر دارید در قسمت نازل آن قرار دهید و سپس کفی آن را فشرده کنید.

۴. به منظور آسیاب کردن قهوه آن را در آسیاب دستگاه قرار دهید و سپس قهوه آسیاب شده را داخل فیلتر بریزید.

۵. در این مرحله باید فیلتر را داخل نازل قرار دهید و بعد از قرار دادن آن داخل دستگاه، دکمه اسپرسو را برای آغاز پروسه تهیه قهوه فشار دهید.

آموزش تهیه لته و کاپوچینو با اسپرسوساز نوا

برای تهیه لته با این دستگاه لازم است مراحل را به صورتی که در راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا آمده است انجام دهید که به صورت زیر است:

۱. در ابتدا اسپرسو را در دستگاه تهیه کنید.

۲. سپس شیر را چند ثانیه داخل یک پیچر گرم کنید و آن را در جام بریزید.

۳. اگر می‌خواهید کف شیر تهیه کنید، نازل بخار را به کار ببرید و در حین این کار، دمای شیر را در ۶۵ درجه حفظ کنید.

۴. پس از اینکه میله بخار را در بالای سطح شیر گذاشتید، به آن بخار دهید و در مرحله پایانی، لاته را با ترکیب شیر و قهوه تزئین نمایید.

برای تهیه کاپوچینو نیز باید به این صورت عمل کنید:

۱. قهوه اسپرسو را تهیه کنید.

۲. برای گرم شدن و بخار دادن دستگاه، دکمه بخار را فشار دهید.

۳. کف شیر را با حرکات دورانی داخل پیچر و از طریق پیچر درآورید تا حجم آن به طور یکسان بیشتر شود. توجه کنید که دمای شیر نباید بیشتر از ۷۰ درجه باشد.

۴. حال شیر و قهوه را ترکیب و پس از تزئین میل کنید.

نحوه جوش آوردن شیر با اسپرسوساز نوا

نحوه جوش آوردن شیر با اسپرسوساز نوا

جوش آوردن شیر بر اساس آنچه که در راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا وجود دارد به صورت زیر است:

۱. قبل از اینکه کار را شروع کنید، از تمیز بودن میله و لوله بخار اطمینان حاصل کنید.

۲. شیر را وارد پیچر کنید و زیر میله بخار بگذارید و دکمه بخار را فشار دهید تا این فرآیند آغاز شود.

۳. حین جوشیدن شیر، ظرف آن را زیر میله حرکت دهید.

۴. پس از چند دقیقه جوشیدن، ظرف را از زیر میله بردارید.

۵. برای صاف شدن سطح شیر می‌توانید از یک دستمال یا پارچه تمیز استفاده کنید.

۶. می‌توانید برای جوشیدن بهتر شیر، دمای بخار را تنظیم نمایید.

آموزش درست کردن کف شیر با بخار دستگاه اسپرسوساز نوا

مناسب‌ترین شیر بر اساس آنچه در راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا آمده است، شیر تازه با حداقل ۳.۵% چربی است که در دمای یخچال نگهداری شود. مقدار مناسب و دلخواهی از این شیر را تهیه کنید و آن را داخل پیچر یا فنجان بریزید. حال دستگاه را روشن کنید و تا گرم شدن آن منتظر بمانید. فوم شیر را به روشی که در تهیه کاپوچینو ذکر شد، تهیه کنید و در نهایت، کف شیر را با تکان دادن فنجان، داخل نوشیدنی بریزید.

علت تشکیل نشدن کف اسپرسوساز نوا

بر اساس آنچه در راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا آورده شده است، می‌توان عدم تشکیل کف روی اسپرسو را ناشی از عوامل مختلف دانست. از مهم‌ترین این عوامل که هر کدام از آن‌ها نیز قابل تنظیم هستند می‌توان به این موارد اشاره کرد: دما و فشار آب، آسیاب قهوه، نوع و کیفیت قهوه، تمیز بودن دستگاه، تعداد و تراکم پورتافیلتر.

قهوه مناسب برای دستگاه اسپرسوساز نوا

برای تهیه قهوه در این دستگاه باید قهوه‌های تازه و خرد شده را به کار ببرید. همچنین درجه آسیاب قهوه نیز باید مناسب باشد. نوع قهوه در این دستگاه باید روبوستو یا عربیکا، و رنگ آن نیز قهوه‌ای باشد. بسته‌بندی قهوه باید به صورت صحیح انجام شود تا از نفوذ هوا، نور و رطوبت جلوگیری به عمل آید. این نکات به صورت دقیق‌تر در راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا آمده است.

بهترین روش هواگیری دستگاه اسپرسوساز نوا

هرچند که هواگیری این دستگاه چندان دشوار نیست؛ اما بهتر است قبل از انجام آن راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا را مطالعه کنید. مراحل این کار به صورت زیر است:

۱. پس از روشن کردن دستگاه منتظر باشید تا به دمای مناسب برسد.
۲. حال یک فنجان خالی را در زیر نازل بگذارید و دکمه هواگیری را فشار دهید تا هوا از دستگاه خارج شود.
۳. در زمانی که جریان آب با اختلال مواجه شد، با رها کردن دکمه هواگیری ادامه فرآیند را متوقف کنید.
۴. پس از تمام شدن پروسه هواگیری دستگاه، فنجان را بردارید و دستگاه را مورد استفاده قرار دهید.

بهترین روش تمیز کردن قطعات و رسوب زدایی اسپرسوساز نوا

بهترین روش تمیز کردن قطعات اسپرسوساز نوا

برای تمیز کردن این دستگاه باید به روشی که در راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا آمده است عمل کرد که به صورت زیر است:

۱. در ابتدا دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق بکشید.

۲. قطعات و مخصوصاً فیلتر و نازل بخار را از هم جدا کنید.

۳. قطعاتی را که جدا کرده‌اید به صورت کامل و با استفاده از آب جاری شستشو دهید. همچنین می‌توانید در صورت لزوم مایع یا محلول شستشو را میز مورد استفاده قرار دهید.

۴. پس از شستن قطعات و به منظور خشک کردن آن‌ها نیز می‌توانید از وسایلی همچون برس یا اسفنج نرم استفاده کنید.

نحوه رسوب زدایی اسپرسو ساز نوا

با توجه به راهنمای استفاده اسپرسوساز نوا باید رسوب‌زدایی از این دستگاه به صورت منظم و به مدت هر ۲ ماه یکبار انجام شود تا کیفیت عملکرد دستگاه افت نکند. برای انجام این کار می‌توانید از مواد خاص رسوب زدا و یا اسید استونیک استفاده کنید.

در صورت تمایل به استفاده از مواد خاص رسوب زدا، می‌توانید این مواد را از بازار تهیه کنید. این دست از رسوب زداها حاوی اسید استونیک و جوش شیرین هستند که به منظور عدم ایجاد رسوب در مواد ذکر شده مورد استفاده قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که قبل از استفاده از این مواد باید نحوه به کار بردن آن‌ها را مطالعه کرد. اما در شرایطی که می‌خواهید اسید استونیک را مورد استفاده قرار دهید، باید به اندازه یک قاشق چای‌خوری از این ماده را در یک لیتر آب حل کنید و محلول نهایی را در تانک آب دستگاه بریزید سپس اسپرسوساز را به مدت چند دقیقه روشن کنید. در نهایت برای تخلیه مخزن آب داغ، با آب بشویید.

چشمک زدن چراغ اسپرسوساز نوا

با توجه به نوع و مدل دستگاه و همچنین تعداد چشمک زدن‌های آن، این چشمک زدن‌ها می‌توانند ناشی از ارورهای مختلفی باشند. اما از رایج‌ترین خطاها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

E01: خطای کمبود آب
E02: عدم توانایی دستگاه برای گرم کردن بخار به دلایلی همچون قطع شدن برق یا خرابی‌های داخلی
E03: خطای کارتریج دستگاه را نشان می‌دهد که ممکن است به علت کم بودن قهوه برای تولید قهوه باشد که لازم است در این شرایط کارتریج عوض شود.
E04: این ارور به معنی خطای گرمایی است و ممکن است ناشی از قطعی برق یا مشکل در قطعات داخلی باشد.
E05: مشکل در سنسور دمای اسپرسوساز
E06: بسته بودن ورودی قهوه
E07: انتخاب برنامه با مشکل مواجه شده است و باید مجدداً انجام شود.
E08: کارکردن نازل بخار را نشان می‌دهد و باید کمی صبر کنید تا خنک شود.
E09: کمبود آب و خالی بودن مخزن
E10: ارور کارتریج دستگاه

All rights reserved.OELTEK© 2024