بهترین آسیاب قهوه نیمه حرفه ای در سال ۲۰۲۳

آسیاب قهوه

بهترین آسیاب قهوه نیمه حرفه ای سال ۲۰۲۳

اگر از افرادی هستید که عاشق خوردن قهوه می باشید و روزتان را با یک قهوه تازه شروع می کنید بد نیست که به فکر یک دستگاه آسیاب قهوه نیمه حرفه ای باشید؛ البته شاید از خودتان بپرسید که می توانیم از کافه ها و فروشگاه ها قهوه را به صورت آسیاب خریداری کنیم و چه نیازی به خرید دستگاه داریم یا چه تفاوتی با زمانی که خودمان دستگاه آسیاب قهوه بخریم خواهد داشت؟ پس برای رسیدن به پاسخ و درست کردن یک قهوه تازه تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

اول از هر چیزی باید به شما بگوییم قهوه ای خوش طعم و تازه است که از آسیاب آن مدت زمان طولانی نگذشته باشد، قطعاً قهوه ای را که شما صبح آن را آسیاب کرده‌اید و برای خودتان آماده نموده اید از نظر طعم و بو با قهوه ای که حدود یک هفته از آسیاب آن گذشته است بسیار متفاوت خواهد بود.
افرادی که علاقه زیادی به انواع قهوه دارند باید برای خود یک دستگاه آسیاب قهوه بخرند چرا که یک قهوه بی نظیر باید قبل از هر اقدامی مطابق با روش آماده سازی به صورت ویژه آسیاب شود مثلا برخی از نمونه های آماده سازی قهوه باید به صورت کاملاً نرم باشند.

  آسیاب قهوه نوا

ممکن است شما برای انتخاب دستگاه آسیاب قهوه دچار سردرگمی شده باشید و برایتان دشوار باشد که کدام نمونه را انتخاب کنید، اما با آگاهی از برخی نکات در خصوص چنین دستگاه هایی به راحتی می توانید بهترین آسیاب قهوه را برای خودتان خریداری و در منزل استفاده کنید. همچنین نیاز به دستگاه آسیاب قهوه بسیار حرفه ای برای مصرف خانگی نیست و شما با آسیاب های قهوه نیمه‌حرفه‌ای هم میتوانید قهوه هایتان را آسیاب کنید.

آسیاب قهوه- گرایندر قهوه:

به زبانی ساده باید اینگونه گفت که برای استفاده و عصاره گیری از دانه های قهوه اقدام به خرد کردن آنها می نمایند یعنی شما نمی توانید بدون اینکه گرایندر قهوه را انجام بدهید از آن عصاره گیری نمایید؛ گرایندر قهوه و آسیاب کردن آن جزء یکی از اقدامات مهم در تهیه قهوه به شمار می رود و گرایندر قهوه یا آسیاب آن می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت خروجی قهوه داشته باشد.
گرایند قهوه شامل چندین درجه و نوع می باشد:

انواع گرایند قهوه

• آسیاب کردن قهوه به صورت خیلی درشت برای قهوه های سرد مورد استفاده قرار می گیرد.
• آسیاب کردن قهوه یا گرایند قهوه به صورت درشت برای فرنچ پرس یا تهیه قهوه فرانسه است.
• گرایند قهوه از نوع متوسط برای دم کردن و آماده نمودن قهوه با دستگاه دیریت پات می باشد.
• نمونه متوسط- درشت برای دم کردن قهوه هایی کاربرد دارد که به واسطه دستگاه های تخصصی آماده می شوند.
• آسیاب کردن قهوه به صورت نرم برای قهوه اسپرسو کاربرد دارد.
• در آخرین نمونه بسیار نرم برای تهیه قهوه ترک استفاده می گردد.

خرید بهترین دستگاه آسیاب قهوه در سال ۲۰۲۲

اگر که قرار است یک دستگاه آسیاب قهوه نیمه حرفه ای یا حتی حرفه‌ای را تهیه کنید و برای مصارف شخصی یا کافه و رستوران های بزرگ استفاده کنید باید در هر شرایطی علاوه بر اینکه به برند دستگاه توجه میکنید بلکه قابلیت ها و ویژگی های دستگاه را از جمله امکان تنظیم سرعت، مخزن قابل جداسازی و حمل، قیمت دستگاه آسیاب، ظرفیت دستگاه و… را به خوبی بررسی و ارزیابی نمایید؛ توجه داشته باشید که قیمت دستگاه بر حسب این ویژگی ها و قابلیت ها متغیر خواهد بود اما معمولاً دستگاه‌های آسیاب در نمونه های ساده تا پیشرفته از رنج قیمتی یک میلیون تومان آغاز می شوند.
دستگاه های آسیاب قهوه در نمونه‌های خارجی و ایرانی در بازار موجود می باشد و در برخی از نمونه ها کیفیت بهتر و دوام بیشتری خواهید داشت اما در هر صورت انتخاب بهترین آسیاب های قهوه به میزان استفاده و قابلیت های که در نظر دارید وابسته است. برخی از برندهای مثل بوش، دلونگی، نوا، اپکس و دسینی به عنوان بهترین ها در خصوص خریداری دستگاه آسیاب قهوه می باشند.
برند های متعددی در بازار وجود دارند که بعد از آنها به صورت ناشناخته هستند و البته دستگاه هایی را که ارائه می کنند از قیمت پایین تری به نسبت به برندهای معتبر برخوردارند ولی برای اینکه شما بتوانید بهترین را تهیه کنید و بدون مشکلات مدت زمان طولانی آسیاب قهوه را انجام بدهید حتماً برندهای معتبر را انتخاب کنید.
آسیاب قهوه دارای نمونه های متفاوتی است که می توان به آسیاب چرخ دنده ای، آسیاب تیغه ای و آسیاب قهوه دستی اشاره کرد.

آسیاب دستی:

امروزه بیشتر آسیاب قهوه که در بازار وجود دارند به صورت برقی می باشند و قابلیت های متعددی نیز دارند ولی برخی از افراد ترجیح می دهند که از آسیاب دستی استفاده کنند و نسبت به آسیاب های برقی قیمت کمتری هم داشته اند.

آسیاب قهوه دستی

آسیاب دستی به گونه ای طراحی شده است که قهوه را درون مخزن دستگاه ریخته شده و به واسطه چرخاندن میل لنگ میتوانید با توجه به نوع قهوه ای که میخواهید آماده نمایید دانه ها را آسیاب کنید و میزان آسیاب قهوه دقیقاً به شما بستگی داشته است مثلا اگر نیاز به دانه های خیلی نرم باشد باید مدت زمان بیشتری میل لنگ را بچرخانید.
“آسیاب دستی گزینه بسیار خوبی برای تفریح و مسافرت به شمار می‌رود” چرا که شما در هر کجا بدون اینکه نیازی به برق داشته باشید می توانید دانه های قهوه تان را آسیاب کنید و یک قهوه تازه نوش‌جان نمایید. کار کردن با این دستگاه بسیار ساده و راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد.

انواع آسیاب قهوه

آسیاب قهوه تیغه ای فلت:

یکی دیگر از نمونه های آسیاب قهوه شامل آسیاب تیغه ای می باشد که به واسطه تیغه دانه های قهوه آسیاب خواهند شد و سرعت این تیغه زیاد بوده و به همین دلیل دانه های قهوه ریز و آسیاب می شود. اگر که میخواهید قهوه های نرمی داشته باشید باید زمان طولانی تری قهوه های تان را آسیاب کنید. البته توجه کنید که نسبت به آسیاب دستی و آسیاب برقی صدای بیشتری در زمان آسیاب قهوه در این نمونه شنیده می شود؛ ممکن است کیفیت دانه های قهوه در آسیاب تیغه ای تحت تاثیر قرار بگیرند چرا که حرارت و دقت کمتری در این نمونه وجود دارد ‌. قیمت مناسب در آسیاب تیغه ای سبب می‌شود تا افراد زیادی آن را برای مصرف خانگی انتخاب کنند.

 

تیغه آسیاب قهوهآسیاب قهوه چرخ دنده ای:

این نوع دستگاه آسیاب قهوه خود شامل دو نمونه آسیاب با چرخ دنده صاف و آسیاب چرخ دنده مخروطی می باشد که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند.
آسیاب چرخ دنده ای به گونه ای کار میکند که دقت و حساسیت بالایی در زمان آسیاب قهوه لحاظ خواهد شد و دارای یک سطح صاف و یک چرخ آسیاب می باشد و خرد کردن دانه ها میان این دو قرار می گیرد؛ همچنین شما می توانید میزان درشتی یا نرمی دانه های قهوه تان را تعیین کنید. آسیاب با چرخ دنده صاف نسبت به آسیاب چرخ دنده مخروطی قیمت مناسب تری دارد ولی معایبی در آن وجود دارد که سبب می شود تا نسبت به نوع مخروطی کمتر انتخاب شود.
یکی از اصلی‌ترین معایبی که در خصوص آسیاب با چرخ دنده صاف وجود دارد موضوع تمیزی آن میباشد که معمولاً برای تمیزی با دشواری خاصی روبرو خواهد بود و دانه های قهوه در بین چرخ دنده ها وجود دارند و در کنار آن نسبت به نمونه دیگر سر و صدای بیشتری تولید می کند.
آسیاب چرخ دنده مخروطی به عنوان یکی از بهترین دستگاه های آسیاب قهوه شناخته می‌شود و از نظر قیمتی در رنج بالاتری قرار می گیرد و معایب آسیاب چرخ دنده ای صاف را ندارد یعنی خبری از سر و صدا یا تمیزی دشوار نیست.

خرید دستگاه آسیاب قهوه از بازرگانی اویل تک

یکی از بهترین و مطمئن ترین فروشگاه هایی که شما می توانید دستگاه خرید قهوه را با تخفیف ویژه خریداری نمایید اویل می باشد که در آن امکان خرید بهترین دستگاهها نظیر آسیاب نوا نیوفیس، آسیاب قهوه لاتینا و… برای شما وجود دارد.
تجهیزات متفاوتی نظیر تجهیزات عطاری و مشاغل خانگی، تجهیزات سلامتی و بهداشت، تجهیزات کافی شاپ، ابزارآلات صنعتی، لوازم پخت و پز خانگی در این فروشگاه وجود دارد و همچنین امکان خرید حضوری نیز به منظور اعتماد شما مشتریان عزیز در نظر گرفته شده و به راحتی می توانید به صورت حضوری به شرکت مراجعه کنید و دستگاه مورد نظر را انتخاب نمایید و پس از تست برای خریداری اقدام کنید؛ البته مشاوره رایگان به شما کمک می کند تا انتخاب دقیق تر و بهتری را داشته باشید اما اگر از شهرستان سفارش می دهید در سریعترین زمان ممکن دستگاه شما به دستتان می‌رسد و اگر مشکلی در رابطه با دستگاه وجود داشته باشد

به راحتی با امکان ۷ روز بازگشت کالا و ضمانت بازگشت وجه در اویل تک روبرو خواهید بود؛ این شرکت مفتخر است تا بهترین و با کیفیت ترین دستگاه ها را با قیمت های منصفانه در اختیار مشتریان عزیز قرار بدهد.

 تفاوت نوای قدیمی و جدید

آسیاب نوا نیوفیس

یکی از بهترین برند هایی که می توانید برای آسیاب قهوه از آن استفاده نمایید آسیاب نوا می باشد که دستگاه های آسیاب نوا نیوفیس از مزیتهای بی نظیری بهره مند هستند و می توان به کارایی عالی و قیمت مناسب آن ها به عنوان بهترین ها اشاره کرد که سبب می‌شود تا افراد زیادی برای خریداری این نمونه اقدام کنند؛ این دستگاه ها مجهز به قابلیت درجه بندی برای درشتی آسیاب هستند و میتوانند آسیاب قهوه را با سرعت فوق العاده انجام بدهند و در حین کار لرزش یا صدا ایجاد نمیکنند.

آسیاب قهوه نوا

آسیاب نوا در نمونه جدید آسیاب نوا نیوفیس جز یکی از بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های آسیاب قهوه به شمار می‌رود که قابلیت تنظیم درجات برای آسیاب های متفاوت را داشته است و به دلیل قیمت مناسب به محبوبیت بالایی رسیده است و شما با خرید آسیاب نوا نیوفیس میتوانید مناسب با دستگاههای مختلف خود دانه های قهوه را آسیاب کنید.
یکدست پودر شدن قهوه بسیار مهم است که خوشبختانه طراحی دستگاه آسیاب نوا نیوفیس به گونه‌ای بوده که پودر قهوه نهایی به صورت یکدست تحویل داده میشود و از قدرت بالای موتور برخوردار است و از همه مهمتر کارکرد بسیار ساده و راحتی دارد و شما می توانید با مطالعه دقیق و دفترچه راهنمای آن بهترین نوع پودر قهوه در اختیار داشته باشید.
در مقایسه با دیگر برندها فضای زیادی را اشغال نمی کند و از وزن سبکی برخوردار بوده و می توانید آن را راحتی جابه جا کنید و مشکلی در این باره وجود ندارد اما حتماً برای خرید دستگاه آسیاب نوا نیوفیس از شرکتهای معتبری همچون اویل تک استفاده کنید و بهتر است برند های ناشناخته که امتحان خودشان را پس نداده اند را برای آسیاب قهوه تان انتخاب نکنید چرا که در این صورت نه تنها پودر قهوه عالی در اختیار ندارید و ممکن است تنها پولتان را هدر داده باشید.

 نکته کلیدی در مورد عطر قهوه

در آخر این نکته را به خاطر بسپارید که هر چقدر که مدت زمان طولانی تری از گرایندر قهوه گذشته باشد قطعاً خصوصیات پودر قهوه بیشتر از دست خواهد رفت و کاهش کیفیت آن را به دنبال دارد؛ پس برای اینکه نهایت لذت را از قهوه خود ببرید و یک طعم بی نظیر را بچشید بهتر است هر بار قبل از مصرف گرایندر قهوه را انجام بدهید و معمولاً برای مدت زمان طولانی پودر قهوه را نگهداری نکنید یا همیشه پودرهای قهوه ای را بخرید که تازه هستند.
بهترین شیوه برای نگهداری پودر قهوه
در صورتی که به واسطه دستگاه آسیاب قهوه برای خودتان پودر قهوه آماده کرده‌اید و نیاز به نگهداری کوتاه مدت دارید حتماً از ظرف های مناسب و کوچک استفاده نمایید و آن را در جای خشک، خنک و تاریک قرار بدهید و بهتر است که ظرف شما به گونه‌ای باشد که هوا وارد آن نشود. نگهداری قهوه بیشتر از دو یا سه هفته منجر می‌شود تا یک قهوه تازه نداشته باشید و اگر در منزل تجهیزات لازم تهیه قهوه را دارید روزانه به صورت تازه آن را پودر و نوش جان نمایید.
هیچگاه به دلیل تخفیف اقدام به خریداری مقدار زیادی پودر قهوه نکنید زیرا حتی در بهترین حالت ممکن شما نمی توانید برای مدت زمان خیلی طولانی پودر قهوه را نگهداری کنید و موجب می شود که طعم و عطر قهوه تازگی خود را از دست بدهد.

All rights reserved.OELTEK© 2024