آسیاب بست ۱۰۰ گرمی مدل (BEST 100 )

آسیاب بست 100 گرمی

آسیاب بست ۱۰۰ گرمی چیست؟

آسیاب دستگاهی است که می توان به کمک آن مواد مختلف را خرد و یا پودر کرد. در این مطلب به توضیح آسیاب هایی خواهیم پرداخت که مواد غذایی مانند انواع ادویه جات سخت، گیاهان خشک و … را آسیاب می کنند. همچنین درباره آسیاب گهواره ای best100 نیز توضیح خواهیم داد.

آسیاب ها، اندازه، ابعاد، اشکال و … متفاوتی دارند. این دستگاه ها تمام اتوماتیک هستند و به هیچ وجه گرد و غبار تولید نمی کنند. از دیگر ویژگی های مثبت این دستگاه ها این است که از هدر رفتن محصولات نسبت به آسیاب های ورودی خروجی دار جلوگیری می کنند.

در ادامه ارائه اطلاعات درباره آسیاب گهواره ای صنعتی، باید گفت که به منظور استفاده در صنایع غذایی، این دستگاه ها را معمولاً از جنس استیل یا آلومینیوم درست می کنند، همچنین باید دقت کرد، تیغه های آسیاب از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و تیغه های برندهای معتبر هرگز دچار شکستگی یا ساییدگی نشوند.

 

آسیاب های صنعتی بست در چه صنایعی استفاده می شوند؟

آسیاب قهوه بست 100

 

انواع دستگاه های آسیاب کاربرد های زیادی در صنایع مختلف دارند:

 

۱- صنایع داروسازی

از انواع آسیاب، در صنایع داروسازی، برای تولید قرص ها و داروهای پودری استفاده می شود.

 

۲- صنایع غذایی

این دستگاه ها در صنایع غذایی کاربرد زیادی دارد. برخی از کارخانه های تولید مواد غذایی، برای آسیاب و پودر کردن انواع مواد اولیه و ادویه جاتی که در محصولاتشان استفاده می کنند از آسیاب های صنعتی کمک می گیرند. کارخانه های تولید انواع مختلف آرد، گندم، جو، ادویه و… از دستگاه های آسیاب برای تولید محصولات خود استفاده می کنند.

 

۳- مواد معدنی

از این مدل آسیاب ها برای خردایش مواد معدنی فلزی و غیرفلزی برای انجام آزمایشات XFR , XRD و سایر موارد استفاده میشود و قابلیت پودر کردن کلیه مواد سخت و سنگها را دارند.

 

انواع آسیاب صنعتی چیست؟

 

آسیاب ها انواع  و گونه های مختلفی دارند که بر اساس عملکرد آنها متفاوت است.  برای مثال می توان آنها را بر اساس شکل ظاهری، ایستاده، رومیزی بودن و نحوه عملکرد تقسیم می کنند. آسیاب ها را به مدل های آسیاب پین میل، آسیاب چکشی، آسیاب پر دنده ( پروانه ای)، آسیاب گهواره ای، آسیاب توپی، جت میل و آسیاب طبقه بندی هوایی دسته بندی کرد. همانطور که گفته شد هر کدام از این دستگاه ها کاربرد های متفاوتی دارد و برای استفاده خاصی طراحی شده اند.

 

انتخاب بهترین آسیاب با توجه به نوع فعالیت

انتخاب بهترین آسیاب با توجه به نوع فعالیت

 

برای اینکه آسیابی را انتخاب کنیم که برای ما مناسب باشد و بیشترین بازدهی را داشته باشد، باید با انواع آسیاب و کاربرد های آن آشنا شویم.

در صنعت آسیاب ادویه جات در عطاری ها و آسیاب مواد سخت، دو نوع آسیاب گهواره ای و چکشی جزو پر فروش ترین ها است. تفاوت این دو نوع آسیاب در نحوه عملکرد و نوع تخلیه محصول است.

 

انواع آسیاب

 

۱. آسیاب چکشی

این نوع آسیاب به صورت ورودی و خروجی می باشد. همچنین دارای انبار ذخیره ادویه نیست. اگر هدف شما، آسیاب مقدارمشخصی مواد از ادویه جات برای مشتری است، این آسیاب مناسب شما نمی باشد. چراکه این نوع آسیاب تنها قابلیت کارکرد برای مقیاس فله و حجم بالا را دارند و تنها مدلهای بزرگ آن کارایی مناسب دارند و سایزهای کوچکتر نیاز به دو مرحله خردایش میباشند.

اگر قصد خرید آسیاب چکشی را دارید حتما توجه کنید که دستگاه دارای چکش های بزرگ و بدنه با کیفیت و توری و با آلیاژ ضخیم و مناسب باشد. تا در صورت آسیاب حجم زیاد مواد سخت، توری فیلتر و چکش ها شکسته نشود.

۲. دستگاه آسیاب پره دنده یا پروانه ای

یکی دیگر از مدل های دستگاه آسیاب، دستگاه آسیاب پروانه ای یا پره دنده می باشد. عملکرد این دستگاه بر پایه ی تیغه های چرخان وسط و دنده های تعبیه شده در کناره های دستگاه است. مواد بعد از ورود به آسیاب پروانه ای در بین تیغه ها و دنده ها قرار می گیرد و با حرکت تیغه ها‌، آسیاب می شود. این آسیاب معمولا برای موادی که سختی زیادی ندارند مناسب است. مانند سبزیجات، ادویه جات و غلاتی که جنس سفت ندارند.

این آسیاب معمولا برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی و در حجم های زیاد استفاده می شود.

۳. دستگاه آسیاب پیل میل

نحوه عملکرد این آسیاب به این گونه است که پین های تعبیه شده در دو دیسک چرخان قرار دارد. مواد بعد از اینکه داخل دستگاه رفتند، بین پین های دو دیسک قرار می گیرند. زمانیکه دستگاه روشن می شود، این پین ها به طور مکرر از کنار یکدیگر عبور می کنند و مواد را خرد و متلاشی می کنند. این نوع آسیاب قابلیت خورد کردن مواد مختلفی مانند گندم، برنج، غلات، شکر، ادویه جات سخت و خشک، گیاهان دارویی خشک، سبزیجات و میوه های خشک شده و … را دارد.

۴. دستگاه آسیاب توپی

اساس عملکرد دستگاه آسیاب توپی، وجود گلوله های سنگی یا فولادی درون دستگاه است.این گلوله ها می توانند در اندازه های مختلفی، مورد استفاده قرار گیرند. مواد بعد از ورود به دستگاه در محفظه ای همراه با این توپ و گلوله ها قرار می گیرند. وقتی دستگاه روشن شود، محفظه شروع به چرخش می کند و برخورد بین این گلوله در ظرف باعث ایجاد فشار زیاد موضعی می شود. در نتیجه آسیاب مواد آغاز می شود.

۵. آسیاب های گهواره ای

به جرات می توان گفته که انواع دستگاه های آسیاب خانگی و صنعتی، نقش بسیار مهمی را در زندگی امروزی بشر ایفا می کند. با توجه به سبک امروزی انسان، نبودن آسیاب ها، کار تولید مواد غذایی را سخت و دشوار می کند.

با پیشرفت تکنولوژی آسیاب های صنعتی تنوع قابل توجهی پیدا کرده اند. مدل گهواره ای، یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین آنها به شمار می رود. همانطور که می توان از نام کالا هم متوجه شد، آسیاب گهواره ای از لحاظ ظاهری و نحوه کار، بسیار مشابه گهواره عمل می کند. از این دستگاه می توان برای آسیاب کردن غلات، ادویه قهوه و دیگر مواد خوراکی استفاده کرد. آسیاب های گهواره ای صنعتی در انواع کارخانه های تولید نان، شیرینی، عطاری ها و آزمایشگاه ها کاربرد دارد.

مزیت آسیاب گهواره ای

 

آسیاب های گهواره ای معمولا در سایز های ۱۰۰ گرم تا ۳ کیلو گرم در بازار وجود دارند. سایزهای بالای ۲۵۰ گرم آن به صورت گهواره ای کار می کند. سایز های کوچک تر آن به صورت خانگی می باشد.

 

فرق آسیاب گهواره ای ایرانی و وارداتی:

 

تفاوت اصلی مدل های ایرانی و خارجی در نوع مخزن آسیاب میباشد . در مدل های خارجی آسیاب گهواره ای از مخزن ضد ضدبه استیل و تیغه های استیل حرارت دیده و ضد سایش استفاده میشود ولی به دلیل عدم توانایی ساخت مخزن استیل با کیفیت در داخل از دیگ زودپزهای خارجی با تیغه و موتور ساخت چین استفاده میشود که عدم استاندارد بودن محصول نهایی باعث نیاز به تکان دادن مرتب اسیاب هنگام خردایش می باشد.

 

آسیاب گهواره ای best100

 

آسیاب صنعتی ۱۰۰ گرمی best، دو موتور با توانایی بسیار بالا ( ۲۵ هزار دور در دقیقه )، در آسیاب کردن انواع دانه ها و هسته های سفت دارند. برای مثال با این دستگاه می توان موادی مانند هسته خرما، هسته سنجد، تمامی حبوبات، انواع خشکبار، دانه هل، چوب دارچین، زنجبیل خشک شده، زعفران، انواع دانه های قهوه و… را آسیاب کرد.  بدنه این آسیاب، از استیل ۴۰۳ ساخته شده است. این استیل کیفیت بالایی دارد و ضد ضربه می باشد.)

همچنین این استیل به حفظ اصول بهداشتی دستگاه بسیار کمک می کند و نظافت آن نیز بسیار ساده تر است. آسیاب  عطاری بست  دارای میکروسوئچ، برای افزایش ایمنی در زمان کار با آن می باشد. نحوه کار این میکروسوئیچ ها به این گونه است که تا درب آسیاب کاملا بسته نشود، موتور آسیاب عمل نمی کند.

این مدل آسیاب گهواره ای، گزینه ی بسیار مناسبی برای عطاری ها، کسب و کار های بسته بندی خانگی و کافی شاپ ها است. در کافی شاپ ها برای خرد کردن دانه های قهوه، از این مدل آسیاب استفاده می کنند.

 

آسیاب قهوه بست 100

 

مزایای آسیاب نیمه صنعتی Best مدل ۱۰۰

 

* پودر و خرد کردن انواع مواد سفت و سخت و نرم

* این دستگاه قدرت و سرعت بسیار بالا و فوق العاده ای دارد.

* این مدل آسیاب، مواد را بدون هیچ گونه گرد و غبار پودر می کنند. همچنین باعث هدر رفتن مواد هم نمی شود.

* قدرت موتور این دستگاه هم بسیار بالا است، و حدود ۷۰۰ وات قدرت دارد.

* از ویژگی های بسیار خوب این آسیاب، وجود کلید حرارتی آن است. این کلید باعث خاموش کردن اتوماتیک دستگاه می شود و زمانی که بیش از حد از دستگاه استفاده شود و روی آن فشار بیاید، دستگاه خاموش می شود.

* همانطور که گفته شد، بدنه استیل آن باعث بهداشتی بودن آن می شود.

* این دستگاه دارای سیستم ترکیبی تیغه، برای آسیاب کردن مواد با بهترین عملکرد است.

 

موارد مصرف آسیاب نیمه صنعتی Best100

موارد مصرف آسیاب نیمه صنعتی Best100

 

این دستگاه، در موارد مختلفی استفاده می شود. برخی از کاربرد های آن عبارت اند از:

 

۱. عطاری ها

معمولا در عطاری ها برای پودر و آسیاب کردن انواع ادویه جات، هل، هلیله، دارچین، زنجبیل و … از این آسیاب استفاده می شود. همچنین برای پودر کردن پسته، شکر و نشاسته هم از آن استفاده می شود.

۲. آشپزخانه ها

در آشپزخانه ها برای پودر کردن موادی مانند هل، لیمو، زیره، زعفران و … استفاده می شود.

۳. آزمایشگاه ها

در آزمایشگاه ها برای خرد کردن انواع مواد شیمیایی و گیاهی موارد دیگر استفاده می شود.

۴. منازل

برخی افراد در خانه های خود نیز از این مدل آسیاب استفاده می کنند. معمولا برای خرد کردن ادویه جات، مواد شیرینی پزی و آشپزی و … کاربرد دارد.

۵. قنادی ها

در قنادی ها اصولا استفاده از آسیاب بسیار پرکاربرد است.

۶. داروسازی

در صنعت داروسازی برای تولید قرص ها و پودر ها از این مدل آسیاب استفاده می کنند.

۷. شکلات و یستنی فروشی ها

۸. مراکز تولید آرد

در مراکز تولید آرد، برای تولید آرد گندم، جو و … می توان از این دستگاه استفاده کرد.

۹. کافی شاپ ها

برای آسیاب انواع قهوه از این آسیاب استفاده می شود.

 

آسیاب گهواره ای و انواع آن و تفاوت آسیاب گهواره ای ایرانی و خارجی

 

۱. موتور های این نوع آسیاب از نوع موتور های DC است و به وسیله ذغال عمل می کند. این نوع از تیغه این قابلیت را ایجاد می کند که در زمان کمتر از ۱ ثانیه می تواند به سرعت نهایی خود را برسد. در این سرعت، تمامی مواد در اثر ضربه شدید خرد می شود. درنتیجه در کمتر از زمان ۱ دقیقه انواع مواد حتی ماده های سخت را نیز کاملا آسیاب می کند.

۲. در آسیاب های ایرانی که از ۱ یا نهایت ۲ تیغه استفاده می شود. به دلیل ساختار غلط امکان آسیاب یکدست محصول وجود ندارد. به همین خاطر برای آنکه آسیاب به صورت یکدست انجام شود باید همیشه در هنگام کار، آسیاب را تکان داد تا تمامی مواد با تیغه ها برخورد کند. اما در آسیاب هایی که ۳ تیغه هستند نیازی به تکان دادن آن نیست. چراکه چینش تیغه ها به شکلی است که می تواند مواد را یکدست خرد کند.

۳. آسیاب های تمام استیل گهواره ای وارداتی، بدنه های بسیار محکم و با کیفیتی دارند. اگر برند های ایرانی نیز از همین نوع استیل استفاده کنند مشکلی وجود ندارد، اما اگر از این جنس استیل استفاده نشود امکان دارد تا خراش و آسیب روی بدنه ایجاد شود و مواد به درستی خرد نشوند. وجود خراش بر روی بدنه دستگاه می تواند باعث شود تا بهداشت دستگاه پایین بیاید.

* برند best‌ از بهترین برند های آسیاب موجود در بازار ایران است. این برند تمامی ویژگی ها و استاندارد های مورد نظر را رعایت کرده است و می تواند تجربه خوبی را برای مصرف کنندگان به ارمغان آورد.

 

توضیحات تکمیلی درباره آسیاب گهواره ای Best 100

 

* اندازه تقریبی این آسیاب ۱۴۰*۱۴۰*۳۲۰ است.

* وزن تقریبی این آسیاب ۲۵۰۰ گرم است.

* توان مصرفی: ۷۰۰ وات

* ظرفیت آسیاب: ۱۰۰ گرم

* قابلیت تنظیم سرعت را ندارد.

* جنس تیغه های این مدل استیل آبکاری شده است.

* قفل ایمنی دارد.

* امکان آسیاب دانه های چرب را تنها بعد از تیز کردن تیغه دارد.

* امکان جداکردن کاسه را ندارد.

* آسیاب های نیمه صنعتی BEST مدل ۱۰۰ برای دانه های متبلور مانند نبات یا قند و شکر قابل استفاده میباشد و کامل آنهارا آرد میکند. همچنین باید مواد ریخته شده داخل آسیاب باید کاملا خشک باشد.

* آسیاب صنعتی مدل best 100 قابلیت خرد کردن و پودر کردن حداکثر ۱۰۰ گرم، مواد سخت را دارد. مخزن تمام استیل آن باعث شده تا مقاومت بسیار بالایی در برابر خردایش داشته باشد.

 

نکات لازم برای آسیاب پسته و زعفران

 

قبل از آسیاب کردن پسته، ابتدا باید آن را در داخل فریزر قرار دهید تا روغن آن منجمد شود. سپس آن را داخل دستگاه بریزید و دستگاه را روشن کنید. میزان پودر شدن مواد، بستگی به میزان روشن ماندن دستگاه دارد.

 

نکات مهم و اساسی برای انتخاب آسیاب

نکات اساسی برای انتخاب آسیاب بست

۱. درب گیره ای در مقایسه با درب پیچی

درب های گیره ای هیچوقت به دلیل گیر کردن ادویه جات در آن قفل نمی شود و گیر نمی کند. این نوع درب ها کارکرد بسیار حرفه ای دارند. در اصل درب های پیچی آسیاب، بعد از چند ماه استفاده و به دلایل مختلف قابل استفاده نیستند.

۲. نوع موتور

در بازار، افرادی حضور دارند که ادعای قطعات ایتالیایی، آلمانی و … را دارند. اما باید این نکته را بدانید که تمامی آسیاب های وارداتی، در اصل ساخت چین هستند. آسیاب های بست اصل نیز به سفارش کشور کره و ساخت چین می باشد. اما باید بدانید که برند بست یک برند درجه یک چینی است که ضمانت نیز دارد.

۳. مخزن استیل

باید توجه داشته باشید که مخزن آسیاب، بهتر است که استیل باشد. چراکه مخزن های آهنی و آلومینیومی و یا چدنی چندان خوب نیستند و کیفیت لازم را ندارند.

مخزن آسیاب بست از نوع بسیار با کیفیت است که به دلیل تکنولوژی نانو استنلس استیل، قابل تولید در ایران نیست. قدرت این برند لسیار بالا است و توان خورد کردن محصولات سخت، حتی مواد معدنی را نیز دارد.

۴. جنس تیغه های زاپاس

تیغه های زاپاس آسیاب بست در تمامی سایز ها وجود دارند و جنس و کیفیت بسیار بالاتری در مقایسه با اکثر برند های درجه ۳ یا ۴ چینی دارند. این زاپاس ها از جنس تیغه فابریک به صورت آبکاری و حرارت دیده شده می باشد و برخلاف دیگر برند ها، تنها یک ورق پانچ نیستند.

۵. سرعت گردش موتور

باید توجه داشته باشید که سرعت گردش تمامی آسیاب های ایرانی و خارجی گهواره ای ۲۵۰۰۰ دور در دقیقه می باشد. اعدادی که بیشتر از این مقدار است، تنها برچسب است و درست نیست.

 

سوالات متداول

 

تفاوت دستگاه های آسیاب صنعتی چیست؟

آسیاب های صنعتی بر اساس عملکرد، ظرفیت، شکل، رومیزی بودن و … با هم متفاوت هستند و در دسته بندی های مختلفی جای می گیرند.

 

آسیاب های صنعتی و نیمه صنعتی چه کاربرد های دارد؟

از این آسیاب ها در صنایع داروسازی، صنایع غذایی، عطاری ها، کافی شاپ ها و … مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انواع مدل های آسیاب چیست؟

آسیاب ها مدل های گوناگونی دارند. برای مثال آسیاب گهواره ای، آسیاب توپی، آسیاب پیل میل، پره دنده، چکشی و برخی مدل های دیگر

 

مزایای آسیاب نیمه صنعتی best100 چیست؟

۱. این آسیاب توان بالایی در پودر و خرد کردن انواع مواد خت و سفت دارد. ۲. سرعت بالا از دیگر مزایای این دستگاه است. ۳. کمترین میزان پخش غبار و هدر رفت مواد را دارد. ۴. وجود کلید حرارتی ۵. بدنه استیل و تمام بهداشتی

 

مشخصات آسیاب نیمه صنعتی best100 چیست؟

۱. توان مصرفی ۷۰۰ وات ۲. تیغه های فولادی ۳. بدنه استیل ۴. قفل ایمنی و…

All rights reserved.OELTEK© 2024